mandag den 3. august 2009

Bird on a wire...


En lillebitte smule syning er det også blevet til i weekenden.
Det er tid til at tænke lidt i efterårsfarver, og samtidig er det jo ikke til at holde ud!! - alle de glade og friske farver der hører sommer til er ikke til at undvære....
Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg aller-aller-allerbedst kan li' at sy sommertøj...
Kunsten er nu at lave noget der er sommerligt og samtidig kan bruges hen over efteråret - altså overgangstøj...
Gudskelov skal vi stadig se lilla i modebilledet. Ja, jeg er ikke træt af lilla endnu, især ikke ægte pædagoglilla og lyslilla. Jeg er ikke så vild med støvet grålilla eller rødlilla, sådan noget der hverken er fugl eller fisk.... Hmm måske ændrer det sig. Og så er der jo også grøn, jeg elsker grøn, græsgrøn, limegrøn og selv vissengrøn og army kan jeg li'.
Tror også jeg skal eksperimentere med lidt sort hist og her, som en farveklat, en stærk kontrast der skal bruges med omhu, især i børnetøj... Så er der brun og gylden, orange, brændte farver, smukke farver.... Nå, måske bliver det slet ikke så kedeligt at ændre lidt på farveskalen....

Her kommer et par billeder af de seneste kreationer.... med de der fugle.... der er vist noget med proportionerne, jeg håber ikke at fugle af den kaliber, lander på min tørresnor........:-)
Den sorte(brune) fugl, som måske er en ravn, har gult messingøje der blinker. Den lilla har bare en stofbetrukken knap.
Se lige den fine kløverkant min symaskine kan lave....

Grøn kjole str. 92-98 kr. 245+ porto


Brun kjole med hjerter og fugle er solgt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar