mandag den 3. august 2009

Jeg har fået ny kunst.....

Det har været en dejlig weekend, jeg har ferie og har fået hele 3 nye kunstværker hjembragt.

Min gode veninde gennem mange år, har deltaget i det årlige kunsthåndværkermarked i Møntergården i Odense, og af hende har jeg købt 2 par skønne grydelapper!!!
Hun er superdygtig og farver alt sit stof selv, desuden er hun en ørn til freestyle maskinbroderi... - så smukt at selv grydelapper bliver til kunst... Hun sælger dem til den rørende pris af 60 kr



På vejen hjem fra kunsthåndværkermarkedet var vi forbi galleri Byart i Nedergade, og minsanten om succes'en fra sidste års marked, hvor jeg gik samme rute og købte dejlige billeder, gentog sig. Der hang to smukke billeder i galleriet, hvor der bare var skrevet mit navn på... og hvor mine interesser for keramik og syning går op i en højere enhed!
Billederne er blandingskunst af maleri og keramik, bestående af en rakubrændt knap syet på et hvidt lærred. Tove Lorentzen, der er fast udstiller i galleriet har lavet dem, og en venlig dame i butikken gjorde mig opmærksom på, at Tove Lorentzen med disse billleder, var den eneste keramiker, der var blevet optaget på den cencurerede udstilling i Tistrup.
Kom ikke og sig, at jeg ikke har blik for god kunst:-)




Forleden var vi i Vejle og prøve brudepigekjole til Naja - hun bliver smuk! Ekspedienterne og de øvrige kunder i butikken, kunne slet ikke lade være med at kommentere, hvor dejlig hun så ud..
Billede af hende i kjolen kommer senere.

I samme forbindelse var vi i Bahne. Yaah... en rigtig Bahne, og ikke en Sinnerup, for der er forskel for sådan en som mig, der er vokset op med den allerførste Bahne, som åbnede i Holstebro...
Der havde de tilbud på to gamle trykklodser på fod. Jeg har godt set dem før, og nok syntes det var lidt pjat at sætte en stoftrykklods, et arbejdsredskab!!!! op, som var det bedre kunst!
Ikke desto mindre fandt jeg ud af at klodsen, så let som ingenting kan tages af og bruges til det den er skabt til, uden brug af nedstryger eller noget. Pludselig blev den så smuk i mine øjne, jeg kan jo tage den af og bruge den, sætte den på pinden igen, og blot nyde synet af det smukke håndværk, som sådan en gammel klods jo er!
Det endte med at jeg måtte eje to, og de ting man må eje, skal man eje, har jeg efterhånden erfaret. Jeg kan mærke, at jeg snart skal lidt i gang med at trykke mit eget stof, og så er der jo slet ingen undskyldning.....



Ingen kommentarer:

Send en kommentar